.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سفيدرود به تنهايي قادر به تامين آب گيلان نيست

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان توجه به حوزه‌هاي آبي استان را ضروري خواند و گفت: سفيدرود به تنهايي قادر به تامين آب مورد نياز گيلان نيست.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارسی ، رسول محمدي افزود: رودبار با دارا بودن قابليت‌ها، ظرفيت‌هاي مختلف و تنوع اقليم، هنوز نتوانست جايگاه واقعي خود را كسب كند.
وي توسعه طبيعت‌گردي را از اولويت‌هاي مهم رودبار ذكر كرد و اظهار داشت: امسال بايد سال شكوفايي گردشگري رودبار قلمداد شود.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان خاطرنشان كرد: رودبار اين توانايي را دارد كه با تقويت امكاناتش به عنوان يكي از مقاصد گردشگري به ويژه طبيعت‌گردي كشور مورد توجه قرار گيرد و فقط مكاني براي ترانزيت مسافران نباشد.
محمدي بر ضرورت نظارت بر نحوه واگذاري و بهره‌برداري چشمه‌ها تاكيد كرد و بيان داشت: اين نظارت بايد دقيق انجام شود تا سبب خشك شدن عرصه‌ها و آسيب به اراضي و جانوران نشود، ضمن اينكه رفتارنگاري سد خاكي كليشم نيز بسيار مهم است.
وي ساماندهي و توجه به حاشيه رودخانه سفيدرود را بسيار اساسي عنوان كرد و افزود: توجه به حوزه‌هاي آبي داخل گيلان ضروري است، زيرا سفيدرود به تنهايي قادر به تامين آب مورد نياز استان نيست.
محمدي بازديد از روستاهايي كه با مشكلات زيادي در بحث منابع طبيعي و آبخيزداري مواجه هستند را از برنامه‌هاي خود عنوان كرد.
سرپرست اداره منابع طبيعي و آبخيزداري رودبار نيز در اين بازديد گفت: سال گذشته بيش از 32 متر مكعب انواع چوب‌آلات قاچاق در رودبار كشف و ضبط شد و حدود 15 هكتار از عرصه‌هاي ملي نيز در اين شهرستان رفع تصرف و خلع‌يد شده است.
داريوش رحيمي با اشاره به اقدام‌هاي منابع طبيعي رودبار در سال گذشته افزود: اجراي عمليات نصب بنچ مارك به طول چهار كيلومتر، احداث بيش از 20 كيلومتر كمربند حفاظتي، انجام علميات مراقبتي 2 هزار هكتار از جنگل‌كاري‌هاي سنواتي، توسعه بيش از 300 هكتار از جنگل‌هاي منطقه و حفاظت از 2 هزار و 200 هكتار از ذخيره‌گاه‌هاي سنواتي و جديد از جمله اقدام‌هاي ما بوده است.
وي بهسازي و مرمت چهار دهنه چشمه، كودپاشي در 300 هكتار از مراتع شهرستان و اجراي پروژه قرق در بيش از 4 هزار هكتار از مراتع رودبار را از ديگر اقدام‌هاي انجام شده منابع طبيعي اين شهرستان در سال گذشته ذكر كرد.
رحيمي وجود شوراي حل اختلاف تخصصي منابع طبيعي در شهرستان رودبار را بسيار مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: سال گذشته بيش از 46 فقره پرونده به شوراي حل اختلاف ويژه منابع طبيعي شهرستان رودبار ارسال شد كه از اين ميزان، تا كنون بيش از 35 فقره منجر به صدور راي شده و بقيه نيز در دست اقدام و رسيدگي است.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان رودبار خاطرنشان كرد: در سال 87 با توجه به اعتبارات كم تخصيص يافته به بخش ساماندهي و خروج دام، بيش از 736 واحد دامي و 9 خانوار جنگل‌نشين از جنگل‌هاي شهرستان خارج شده‌اند.
در اين بازديد در مورد مسائلي همچون تدوين نقشه‌هاي ويژه در نقاط حساس، رفع مشكلات واگذاري‌ها، ساماندهي معادن، تجهيز تمام نقشه‌برداران به جي‌پي‌اس، رفع كمبود نيروها، تجهيز پاسگاه لوشان، واگذاري مديريت پارك‌هاي جنگلي به بخش خصوصي، ساماندهي آب‌هاي معدني، توسعه گردشگري، بررسي مسايل مجريان طرح‌ها و ... بحث و تبادل نظر شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.